وب سایت رسمی آمورشگاه موسیقی رادمهر
موزیک آکادمیسالناطاق 1سازها

مقاله

.:: گوستاو مالر

اما اهمیت آثار او تا نیم سده بعد از مرگش چندان که باید درک نشد. مالر در بوهم زاده و در شهر کوچکی بزرگ شد که پدرش در آن میخانه دار بود. موسیقی پیرامونش را آوازها و رقص های روستاییان بوهمیایی و نیز مارش هایی تشکیل می داد که توسط ارکستر نظامی محلی به اجرا در می آمد. در نوجوانی به تمرین پیانو می پرداخت و بی وقفه آهنگ می ساخت. پانزده ساله بود که به کنسرواتوار وین راه یافت و سه سال در آنجا تحصیل کرد. در کلاس های تاریخ، هنر یونان و ادبیات کهن داشنگاه وین شرکت کرد.در بیست سالگی حرفه ی رهبری ارکستر را با اجرای کمدی- موزیکال ها در تعطیلی های تابستانی آغاز کرد. مالر در سال های بعد با رهبری اپرا در چندین تماشاخانه که هر کدام از قبلی مهم تر بود رفته رفته به شان و مقام حرفه ای دست یافت. در بیست و هشت سالگی سرپرست اپرای بوداپست بود. برامس که شاهد یکی از اجراهای او در آنجا بود گفته است که برای شنیدن دون ژوان حقیقی باید به بوداپست رفت. سودای مالر در مقام یک رهبر ارکستر سرپرستی اپرای وین بود اما مانعی در این راه وجود داشت: یهودی بودنش. در 1897 در سی وهفت سالگی سرپرست اپرای بوداپست به مذهب کاتولیک در آمد سرپرست اپرای وین شد و این منصب را ده سال حفظ کرد. او با نظارت بر تمام عوامل اجرایی اپرای وین از موسیقی و بازی گرفته تا طراحی لباس و صحنه، آن را به مراتب تازه ای از کمتا رساند. او در کارهای هنری آشتی ناپذیر بود و پیامد این سرسختی آن شد که بسیاری از اجراکنندگان او را مستبد بدانند. گرچه مالر در مقام رهبرارکستر به سرعت پرآوازه شد اما برای کسب اعتبار به عنوان آهنگساز ناگزیر از تکاپوی فراوان بود. اجرای سنفونی هایش اغلب با واکنش هایی دو پهلو رویارو می شد. منتقدان گرچه بر استعداد او صحه می گذاشتند اما بر دیسونانس های تند ارکستراسیون بیش از حد حجیم و دگرگونی های گیج کننده ی حالت در آثارش خرده می گرفتند. مالر بیشتر مدت سال را با تب و تاب تمام به رهبری ارکستر می پرداخت و به همین سبب نیز بسیاری از آثارش را در تعطیلی های تابستانی آفریده است او علاوه بر سرپرستی اپرای وین رهبرارکستر فیلارمونیک وین نیز بود. مالر چهل و دو ساله بود که با آلما شیندلر زیبا و صاحب قریحه ی موسیقی که نوزده سال از او جوان تر بود ازدواج کرد. آلما دردو سال پس از ازدواجشان دو دختر به دنیا آورد. ماریا دختر اول به گونه ای غم انگیز در چهارسالگی بر اثر تب مخملک درگذشت و با مرگش مالر را در هم شکست. در 1908 برای آنکه رهبر ثابت اپرای متروپولیتین نیویورک شود به امریکا سفر کرد. سال بعد برای سرپرستی ارکستر فیلارمونیک نیویورک برگزیده شد. تجربه اش در نیویورک خوشایند نبود. آثارش با واکنشی سرد رو به رو شد و خودش بیزاری بسیاری از نوازندگان را برانگیخت و نتوانست با انجمن های حامی ارکستر سازگار باشد. در 1911 به شدت بیمار شد، به اروپا بازگشت و پنجاه ساله بود که در وین درگذشت. مالر مردی بسیار احساساتی و شوریده سرشار از کشاکش ها و تضادهای درونی بود. رهبر و مدیری فعال بود اما اغلب میل به گوشه گیری داشت. حالت های روحی اش پیوسته میان وجد و دلسردی در نوسان بود. او می توانست نسبت به نوازندگان زیر دستش سنگدل باشد و با این همه از موسیقیدانان جوانی چون برونو والتر و آرنولد شونبرگ با سخاوت تمام حمایت کرد.

آرشیــو آرشیــو
ورود به سیستم
نام کاربری :
کلمه عبور :

جدیدترین اخبار

۱۳۹۹/۱۲/۱۷
شورای سیاستگذاری چهاردهمین جشنواره «موسیقی نواحی» تشکیل شد
۱۳۹۹/۱۲/۱۴
ابتکار اپرای مونیخ برای جلب مخاطب در کرونا
۱۳۹۷/۰۶/۱۲
صفحه اینستاگرام آموزشگاه موسیقی رادمهر radmehrmusic90

اطلاعات تماس

آدرس دفتر مرکزی موزیک آکادمی تهران،ستارخان .بین بازارچه سنتی وچهارراه خسرو نبش فرش مشهد پلاک 559 واحد 3
تلفن مشاوره و فروش موزیک آکادمی


  44272767   

مقاله ها

۱۳۹۹/۱۲/۱۷
جایگاه موسیقی و موسیقیدانان در جامعه
۱۳۹۹/۱۲/۱۴
موسیقی مالر
۱۳۹۹/۱۲/۱۳
گوستاو مالر

پیوند ها

خانه موسیقی
مجله هنر موسیقی
شورای کتاب کودک
کانال آموزشگاه موسیقی رادمهر در سایت آپارات
امروز چهارشنبه , 10 آذر 1400

سخن روز

درگذشت احمد عبادی نوازنده سه تار. 1371-1283 از آثار ضبط های رادیویی و خصوصی همراه هنرمندان مختلف. آلبوم کوک سه تار

تصویر روز

سالرزو
سایت را خانه خود کنید
افزودن به سایت های مورد علاقه
بازدید ها : 249,927
نرم افزار مدیریت آموزشگاه موسیقی موزیک آکادمی
Music Academy Version 3.0. Copyright © 2013 - 2021. All Rights Reserved to Radmehr Music Academy
Designed & Developed & Powered By Sayeh Team